2018-01-23

Intervju med fansinisterna: Svalan Sörblom!


Berätta lite om dig själv, vem är du?

Jag älskar att skriva och teckna. Jag jobbar konstant, det är det bästa jag vet. 

Vad gör du för serier och hur började det?

Jag har alltid jobbat med bilder av olika slag och ville pröva att teckna serier.  För ungefär ett och ett halvt år sen flyttade jag från Stockholm till Malmö för att plugga en kurs i serieteckning på Malmö Högskola (numera Malmö Universitet). Jag fastnade både för serietecknande och för Malmö, så jag blev kvar här. 

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer sälja första kapitlet av min nya serier "Hypnos".  Berättelsen är baserad på författaren Johannes Flinks pjäs med samma namn och skulle kunna beskrivas som ett drömlikt relationsdrama med övernaturliga inslag. 
Jag kommer även sälja mina tidigare fansin och en hel del prins och klistermärken. 

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Tror jag skrev något liknande förra året också, men en bra linjal och en sånt där lång häftapparat, det är grejen!




Vill du läsa mer om utställarna? Gå in under fliken Fansinförsäljare så hittar du deras presentationer och hemsidor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.