2018-02-22

Intervju med fansinisterna: Tilda Bergsten!



Berätta lite om dig själv, vem är du?

Jag är en satiriker och cyniker som gör serier under namnet "Istället för statusuppdateringar".

Vad gör du för serier och hur började det?

Jag tycker att vår samtid är otroligt absurd och fascinerande. Mina serier bygger mycket på självironi och samhällskritik. Sätta-skrattet-i-halsen-komik. Som alla andra hipsters har jag någon slags naiv tro på att jag ska kunna rädda världen genom konsten och jag tror på avväpnande genom humor. 
Jag började göra serier när mitt jobb stängde och jag blev arbetslös. Sedan dess har jag levt på linser och aldrig jobbat igen och det är det bästa jag har gjort. 

Vad kommer du sölja på Malmö Seriefest?

Fanzin såklart, några olika prints och kanske någon liten överraskning!

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin? 

Lita på din egen humor! Alla kan inte tycka att du är rolig men det gör ingenting, det kommer alltid finnas andra som förstår. Med det sagt; skämta aldrig på någon annans bekostnad om du inte verkligen sparkar uppåt!

Är du nyfiken på Tildas serier? Klicka här för att komma till hennes instagram.


Vill du läsa mer om utställarna? Gå in under fliken Fansinförsäljare så hittar du deras presentationer och hemsidor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.