2018-01-25

Intervju med fansinisterna: Milad Bonham!


Berätta lite om dig själv, vem är du?

Jag hater Milad Bonham och är serieskapare (tillsammans med min talangfulla vän och kollega Erik Bogne är jag en del av FRI AGE COMIX). Jag kommer från Malmö och har tecknat serier i nästan 10 år.  Just nu studerar jag på Kvarnby Serieskola, vilket länge varit en dröm för mig.

Vad gör du för serier och hur började det? 

Jag gör action, äventyrs och sci-fi serier. De handlar mest om superhjältar eftersom jag växte upp med 90-talets Batman, Superman och Teenage mutant ninja turtles och de inspirerade mig att börja göra mina egna serier.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Vi kommer främst att sälja våra fansin.

Vilka tips villl du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Först och främst; ha kul med det du gör. Börja med kortare grejer, lyssna på andras åsikter, våga testa olika stilar, låt dig inspireras av vad du gillar och sist men inte minst, läs så många (action)serier som möjligt.





Vill du läsa mer om utställarna? Gå in under fliken Fansinförsäljare så hittar du deras presentationer och hemsidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.