2017-03-24

Intervju med fansinisterna: Viktor Jäderlund!


Berätta om dig själv, vem är du?

Jag heter Viktor Jäderlund och är en döv serietecknare.

Vad gör du för serier och hur började det?

De flesta serier jag gjort har ofta anknytning till dövvärlden/dövsamhället och så dövkultur. Men ibland bryter jag min nisch och gör andra serier som ibland är påverkade av film, då jag ser väldigt mycket på film.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

De böcker som jag släppt hittills som till exempel Seger - en dövhistorisk seriebok och så den senaste boken Dövheten - dövas dassbok 2 som förhoppningsvis släpps på Seriefest. Förutsatt att tryckeriet levererar.

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Det bästa tips jag kan ge är att man behöver ett papper, en penna, och lite fantasi. Det finns inga gränser eller regler för hur man ska gå tillväga för att skapa en serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.