2017-03-21

Intervju med fansinisterna: Sofia Ljungström!


Berätta om dig själv, vem är du?

Jag heter Sofia och jag är en illustratör från Sandviken/Gävle som bor i Stockholm. Förra året pluggade jag textil form på Nyckelviksskolan och i år går jag på Beckmans kvällsskola, linje visuell kommunikation.

Vad gör du för serier och hur började det?

Jag har alltid älskat att illustrera till text. När jag gick i låg- och mellanstadiet skrev jag mycket berättelser och ritade bilder till historierna. Trots detta skildes jag och serietecknandet åt någonstans på vägen. Idag har vi återförenats och nu tecknar jag för att berätta! Jag vill berätta historier, skapa miljöer och bjuda in andra i min lilla värld.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer sälja ett litet fanzine (Vuxenlivet: En stor jävla besvikelse), några klistermärken och kanske ett och annat print!

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Typ, kör hårt. Ställ inte för höga krav på dig själv, då blir det inte kul. Blir det inte kul blir det inte bra (jag är så dålig på tips och motivation) Nej men plocka med allt du gillar! Alla dina favoritfärger, former, intressen etc. bjud in till din värld. Gillar du myror? Gör en serie om myror!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.