2017-03-04

Intervju med fansinisterna: Magic Frigren



Berätta om dig. Vem är du?

Jag heter Magic Frigren. Jag är serieskapare, författare och bloggare. Min blogg MissMagicGirl handlar om det okända, mystiska fenomen, folktro och mytologi. Fantasy är en favoritgenre och jag gillar att använda övernaturliga koncept från folktro i mina berättelser. Jag har läst serier i hela mitt liv och alltid älskat det som ett sätt att berätta historier. Att göra min egen serier har varit en dröm väldigt länge och det känns fantastiskt att jag nu kommer ut med mitt första seriealbum.

Vad gör du för serier och hur började det?

Min serie heter Magikonsult och är en fantasykomedi. Den handlar om Lizzy Vinter som arbetar som magisk konsult och hjälper sina klienter med allehanda problem relaterat till det övernaturliga. Lizzy har studerat det okända i många år men aldrig stött på det i verkligheten. Hon inser snart att man inte kan lära sig allt från böcker och att hon inte är så redo som hon trott. Hennes problem växer ytterligare när hon träffar Prim, en "wannabe" superskurk i fluffiga rosa klänningar som gillar att stjäla ockulta föremål. Serien handlar om deras sammandrabbningar och om Lizzys uppdrag som magikonsult. Serien är väldigt lättsam och riktar sig till alla åldrar.

Grundidén var att göra en serie till min övernaturliga blogg där mina seriekaraktärer kunde stöta på olika mystiska fenomen jag bloggat om. Jag planerade magikonsult länge. Den debuterade på nätet 2015 men hade växt fram i mitt huvud under lång tid innan dess. Nu känns mina karaktärer som goda vänner och jag vill fortsätta umgås med dem ett bra tag till.

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Jag kommer att sälja första volymen av magikonsult och även lite småsaker så som klistermärken med mina karaktärer.

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

Go for it!!! Jag velade väldigt länge och oroade mig för att en serie var alldeles för svårt för mig osv. Men jag är glad att jag tog mod till mig och kom igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.