2017-03-16

Intervju med fansinisterna: Adrian Malmgren!


Berätta om dig själv, vem är du?

Jag heter Adrian Malmgren och jag är en del av Wicked duon Malmgren & Winroth!

Vad gör du för serier och hur började det?

Wicked Hero, började som ett improviserat skype författande mellan mig och Beomene 2012 och har på senare år börjat omarbetas till serieformat. Jag har dock alltid berättat. Det började en gång i tiden tillsammans med min bror när jag var liten, sedan med vänner i gymnasiet och numera är det en del av mitt yrke och vardagen. Serier och berättande är ett mäktigt verktyg för att göra världen bättre. Det är därför serien Wicked Hero finns. Med hjälp av ett sci-fi äventyr om dimensionsresande hackers och relationer, ser vi till att normalisera HBTQAI-narrativ och låta transkaraktärer få existera på samma villkor som icke-trans figurer. 

Vad kommer du sälja på Malmö Seriefest?

Wicked Hero tidningar såklart! Samt fabulösa och snygga artprints! Signerar så gärna med!

Vilka tips vill du ge till någon som vill börja göra serier och fansin?

De värderingar du förmedlar kommer påverka läsaren. Var redo att sätta ditt ego åt sidan och var ödmjuk mot dig själv. Storys har förmågan att gå rakt in i hjärtat på den som läser. Det är därför vi har ett ansvar ifrån den stund vi börjar ge våra serier till andra än oss själva! Use your powers wisely. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.