2015-02-25

Intervju med fansinisterna: Jan Hoff & Daniel Ahlgren


Jan Hoff och Daniel Ahlgren kommer dela bordsplats på Malmö Seriefest. Jan Hoff arbetar bl.a. med EEPEJ, en tecknad grisapa som bland annat förekommer i fanzinet Plutonium och i Serienördens kokbok. Daniel Ahlgren är en veteran i Seriesverige, med flertalet utgivna serieböcker sedan tidigt nittiotal.


Berätta lite om er. Vilka är ni?
Från början vara det bara jag och grisapan. Sen tillkom Daniel Ahlgren. Så det blir ju två människor och en antropomorf figur.

Vad gör ni för serier och hur började det?
Jag gör ju Eepej -- grisapan. Därtill olika västernserier och lite annat. Vet inte riktigt hur det började.
Daniel behöver väl ingen presentation??? Han har ju till och med publicerats i Japan.

Berätta om de fansin och saker ni kommer sälja på Malmö Seriefest!
Jag har gjort ett litet litet västernfanzin. Sedan finns det även ett fanzin med några gamla serier med Eepej i. Daniel antydde nåt om att han skulle ha med sig en låda (ask, box) av något slag. Antar att han menade att stora delar av hans digra verkkatalog skulle finnas tillgänglig på det sättet. Kanske bör jag även ha med mig magiska stenar att sälja (det som talar emot är att det inte blev nån succé på AltCom.)

Vilka tips skulle du vilja ge till andra som vill börja teckna serier och göra fansin?
Var inte rädda för drömmen! Bara hoppa upp på ryggen på det bevingade totemdjuret och galoppera upp bland de nio himlarna!


Läs mer om dem och de andra fansinförsäljarna under fliken ovan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.